Vacature Senior Functioneel Beheerder Customer Care

Senior Functioneel Beheerder Customer Care in Rotterdam

Senior Functioneel Beheerder Customer Care

Overig, Data

Eneco - Rotterdam

36 - 40 uur

> 5 jaar/years

€52.000 - €74.000

Senior Functioneel Beheerder Customer Care

Overig, Data

> 5 jaar/years

Eneco - Rotterdam

€52.000 - €74.000

36 - 40 uur

  • Beheer de meest innovatieve applicaties die Eneco gebruikt

  • Coach het team zodat zij kunnen groeien in hun vak

  • Een perfecte mix van vrijheid, verantwoordelijkheid en uitdaging

Waarom kiezen voor Eneco?

Wij willen dat iedereen moeiteloos kan meedoen aan de energietransitie. Dat kan alleen als we klanten nog beter gaan helpen. Drempels voor ze wegnemen om te verduurzamen door te luisteren én te weten waar de klant nou echt behoefte aan heeft. Als kartrekker in de energietransitie heeft Eneco als eerste te maken met nieuwe duurzame energiebronnen en nieuwe manieren van energieopslag en -management. Onze klanten veranderen in hoog tempo. De digitale consument wil snel, naadloos en relevant klantcontact. Om in deze dynamische omgeving te excelleren, veranderen we onszelf ook regelmatig. We zijn continue bezig met het implementeren van slimme oplossingen om het klantcontact op de juiste plek te af te handelen en de medewerkers de tools te geven om de klant in 1 keer goed te helpen.

Dit ga je doen

Als Senior Functioneel Beheerder ben jij de ervaren collega die kan sparren met het team en de inhoudelijke competenties van het team naar een hoger niveau brengt.
Als Senior Functioneel Beheerder ben je onderdeel van team Functioneel Beheer van Customer Care. Je bent het "visitekaartje" van het team richting de rest van de organisatie. Je moet hierbij goed kunnen laveren tussen de Business en IT. Met jouw ervaring coach je het team op inhoudelijke competenties en ben je sparringpartner bij complexe uitdagingen of keuzes. Je begrijpt wat het belang is van de functioneel beheer rol en de applicaties waar het team voor verantwoordelijk is. Je kan dit op een duidelijke en prettige wijze mondeling en schriftelijk overbrengen naar de stakeholders.
Daarnaast ben jij vooral bezig met het beheren van de diverse applicaties (waarbij jouw focus ligt op onze Dynamics CRM applicatie) in de ruimste zin van het woord: inrichten, monitoren, doorgronden, testen, koppelen en vooral proactief en flexibel omgaan met de verschillende applicaties. In deze rol moet je richting geven, stakeholders adviseren, overzicht behouden, begrijpen hoe Customer Care werkt en streven naar een efficiënte time to market (m.a.w. korte lijntjes, snelle en soms pragmatische oplossingen).
Je zult dit samen met de andere functioneel beheerders van Customer Care uitvoeren. In deze rol moet je de verbeterpotentie van het team benutten, de werking van de applicaties kunnen doorgronden, jezelf een expertrol toe-eigenen, veel en proactief communiceren met alle partijen en transparantie creëren.

Gaat dit over jou?

  • Je kunt je nieuwe omgevingen en situaties snel eigen maken. Je hebt focus, lef en executiekracht. Hiermee weet je de beoogde doelstellingen te realiseren in een steeds sneller veranderende organisatie. Goed kunnen samenwerken en overtuigen is een must; Je hebt een natuurlijk overwicht waardoor het creëren van draagvlak je makkelijk afgaat.
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar relevante werkervaring in grote complexe organisaties;
  • Kennis en ervaring met Microsoft Dynamics 365;
  • Ervaring op het snijvlak business en IT (Proces- en systeemarchitectuur; requirements engineering);
  • Je bent creatief in het verzinnen van oplossingen in complexe situaties en blijft kritisch op de haalbaarheid ervan;
  • Je bent ondernemend, stressbestendig, zelfstandig en kunt flexibel zijn in een agile team.

Je bent verantwoordelijk voor

  • Het beheer van in de eerste plaats Dynamics CRM, daarnaast ben je ook in staat de andere applicaties zoals Genesys Cloud, Verint, etc. te beheren;
  • Het zijn van de inhoudelijk deskundige op de applicaties binnen Customer Care;
  • Als inhoudsdeskundige ondersteunen van vele stakeholders;
  • Aansluiten, meedenken en -helpen bij diverse projecten, innovaties en incidenten;
  • Het benutten van de verbeterpotentie binnen het team gerelateerd aan het vakgebied functioneel beheer.

Dit worden je collega's

Binnen team Functioneel Beheer Customer Care bepaal je samen met de Product Owner de prioriteiten van de werkzaamheden die bijdragen aan de meeste klantwaarde. Samen met 7 andere professionals vorm je een krachtig team wat iedere dag klaar staat om te ondersteunen. De afdeling Customer Care is verantwoordelijk voor het contact met onze klanten. De afdeling heeft meerdere teams, gericht op Procesmanagement, Business Improvement, Compliance, Data, Workforce Management en Functioneel Beheer. Team Functioneel Beheer werkt samen met de andere expertises binnen Customer Care aan de excellente klantbeleving. We doen dit in een open organisatie die bruist van de energie en die geen uitdaging uit de weg gaat.

Dit hebben we te bieden

Werken bij Eneco is voor iedereen

Onze klanten zijn divers, en wijzelf ook. Ruim 4.000 Eneco-talenten zorgen voor een open, fijne cultuur waarin iedereen kan groeien en bloeien. Zo creëren we de ideale voedingsbodem voor creatieve inzichten en innovatieve oplossingen. En die kunnen we goed gebruiken om onze ambitieuze missie waar te maken: klimaatneutraal zijn in 2035. Weet je wat het leuke is? Van talent hebben we bij Eneco nooit genoeg. Dus laat van je horen en solliciteer. Samen met jou gaan we voor duurzaam.

Werken bij Eneco is voor iedereen

Werk dat werkt voor jou en het klimaat

Kies je voor een carrière bij Eneco, dan kies je voor ambitie, groei en kansen. Je krijgt alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en het werk te doen zoals het bij jou past. Daar hoort ook een goede werk-privébalans bij. Je kunt je tijden flexibel indelen en deels thuiswerken als je functie dat toelaat.

Zo werk je aan je eigen toekomst, maar óók aan die van de wereld. Want samen met je 4.000 collega's ga je voor die ene grote missie: klimaatneutraal in 2035. We helpen klanten sneller verduurzamen, bedenken innovatieve oplossingen en pakken kansen met beide handen aan. Doe je mee?

Houd er rekening mee dat het voor deze functie belangrijk is dat je de Nederlandse taal, in woord en geschrift, goed beheerst. Please note, it is important for this position that you have good command, both written and spoken, of the Dutch language.
Wil je meer weten over deze vacature? , onze Expert Lead Processen en Systemen beantwoordt met plezier jouw vragen via .

Met deze vacature willen wij zelf een nieuwe Eneco collega werven.

Functie:functioneel beheerder customer care
Startdatum:17-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4012 – 5710
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Eneco via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Nieuwerkerk aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nieuwerkerk-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Nieuwerkerk aan den IJssel
  2. Senior Functioneel Beheerder Customer Care Eneco 17-10-2023

Bekijk ook andere vacatures